Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

5 fantastische voorbeelden van guerrilla-marketing

Guerrillamarketing is een mooie vorm van marketing om je klanten te bereiken, te enthousiasmeren en te inspireren. Voordat we naar fantastische voorbeelden gaan kijken, even de term Guerrillamarketing verduidelijken. De definitie van guerrillamarketing volgens wikipedia:

“Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. Guerrillamarketing is erop gericht om in een zeer korte tijd veel media-aandacht of aandacht van publiek te behalen. Veelal zijn deze kosten een fractie van de kosten die dure campagnes met zich meenemen.

Omdat het vaak om ludieke acties of een bijzondere stunt gaat, is het bij guerrillamarketing veelal kosteloos om de reclameboodschap te verspreiden. Blogs, radio en televisie zijn bij een goede stunt graag bereid om de campagne te melden als nieuws of curiositeit. Het kost de onderneming niets maar stelt hen wel in staat een groot publiek te bereiken.”

 

Ik ben op zoek gegaan naar voorbeelden van guerrillamarketing die ik erg tof vindt en dit is mijn top vijf:

 

1.     Push the button to add drama

Deze video kan absoluut niet ontbreken. Ergens in België stond een grote rode knop met daarboven de tekst: Push the button to add drama: wat er daarna gebeurd is werkelijk waar fantastisch. Op het eind zie je waarom dit echt guerrillamarketing pur sang is:

 

2.     Het dilemma

Heineken is een bedrijf die veel doet met guerrillamarketing, waar in hun geval wel wat geld tegenover staat. Dit voorbeeld wil ik je niet onthouden. Het gaat over het dilemma: Kies je voor de Champions League finale live te kijken of met je vrienden:

 

3.     Fun Theory

Guerrillamarketing voor het goede doel inzetten is een mooie vorm. Ik had als voorbeeld vele video’s van the fun theory kunnen laten zien, het is een mooi initiatief. Zij zetten ‘humor’ in om gedrag te veranderen.

4.     Bavaria Babes

Misschien wel één van de bekendste guerrilla-acties ooit. Bavaria was om het WK voetbal 2010 geen sponsor, dus mochten zij geen uitingen doen. Tijdens het WK 2010 kon je als vrouw een Bavaria-jurkje aanschaffen. Om op te vallen om het WK huurden zij Bavaria babes in die tijdens wedstrijden dansen in de Bavaria-jurkjes. De FIFA is hier niet van gediend en laat hen arresteren. Voor Bavaria betekende dit veel gratis publiciteit. Lees het hele verhaal over de Bavaria Dutch Dress op VerseReclame.nl.

 

5.     Prison break

De welbekende serie Prison Break kwam met wel een heel opmerkelijke guerrilla-actie. Het mooiste aan deze actie vind ik dat het met een heel klein budget, veel bekendheid weet te genereren. Prison Break draait – zoals de naam al doet vermoeden –  om het ontsnappen uit de gevangenis. Om mensen te attenderen op een nieuw seizoen hebben zij taarten laten bezorgen met daarin verschillende objecten waarmee je kunt ontsnappen uit de gevangenis, hoe geniaal?

Commentaar

Reacties