Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

5 Redenen om klantmagneetmarketing in te zetten

Van ondernemers krijg ik nog wel eens de vraag: Waarom zou ik nu klantmagneetmarketing in zetten voor mijn bedrijf? In deze blog geef ik 5 redenen om klantmagneetmarketing in te zetten:

 

1.     Je wilt niet meer leuren om klanten, maar klanten aantrekken

Eén van de belangrijkste redenen om klantmagneetmarketing in te zetten is om dat veel ondernemers klaar zijn om te leuren naar klanten. Het continu moet leuren om klanten, koud bellen en maar hopen dat iemand zin heeft in een afspraak is wat veel ondernemers verafschuwen. Met klantmagneetmarketing draai je dit om. Je gaat staan voor jouw identiteit en gaat daarmee voorop lopen. Door vanuit je identiteit te werken trek je klanten aan, interesseer je klanten voor jouw oplossing. Wanneer je dit structureel doet, trek je klanten aan en bellen zij jou op!

 

2.     Je wilt een structureel verhaal hebben die je kunt delen

Wat ik ondernemers ook vaak hoor zeggen is dat ze het lastig vinden om hun verhaal te vertellen. Wanneer zij uit het niets de vraag krijgen ‘Wat doe jij?’ klappen ze vaak dicht of beginnen ze een onsamenhangend verhaal te brabbelen. Ik merk dat dit vaak komt doordat ondernemers vooral over ‘hun WAT’ praten, over hun product of dienst, en niet over hun ‘waarom’. Wanneer je opereert vanuit je identiteit, is dat je verhaal. Het is jouw échte verhaal dat veel mensen interesseert. Door het verhaal aan je identiteit op te hangen, heb je een structureel verhaal te vertellen en kun je iedereen hierin meenemen.

 

3.     Je wilt meer ‘juiste’ klanten

Misschien herken je het wel: Je hebt veel klanten, maar toch voelt het nog niet compleet. Je wilt graag andere klanten hebben, klanten die echt bij jouw passen. Door te ondernemen vanuit je identiteit, trek je ook klanten aan die bij jou passen. Denk maar eens na over de werking van een magneet, deze heeft twee kanten. Eén kant trekt aan, de andere stoot af. Zie je identiteit als de magneet, de mensen die in jouw identiteit geloven en daar bij passen worden aangetrokken, de gene die het niets vinden worden afgestoten. Is dat niet precies wat je wilt?

 

4.     Je wilt in je bedrijf meer klantgerichtheid brengen

Klantgerichtheid is een belangrijk groei-element binnen ieder bedrijf. Als kleine ondernemer ben je daarmee vaak in het voordeel, want kleine ondernemers kunnen sneller schakelen. Met klantmagneetmarketing ga je werken vanuit je klant, stel je jouw klant centraal en ga je doormiddel van het verbeteren van je klantreis klantgerichtheid brengen binnen je bedrijf. Lees hier voor ook de blog ‘Klantbeleving als belangrijker groeipijler van kleine bedrijven

 

5.     Je wilt marketing doen vanuit jezelf, niet door iemand te kopiëren

En de laatste en misschien wel belangrijkste reden om aan klantmagneetmarketing te doen is dat je marketing wil doen vanuit jezelf. Jij bent immers uniek en wil marketing doen dat bij jou past. Nog te vaak zie ik ondernemers die proberen anderen te kopiëren en daarmee iets doen wat totaal niet bij hun past. Voorkom dit, een ander (jouw potentiële klant) gaat dit merken en je bent niet meer authentiek. Voer marketing vanuit je identiteit, zoek de juiste kanalen die bij jou passen en vertel jouw echte verhaal! Wanneer je dit structureel doet zal je zien dat je enorm gaat groeien als ondernemer!

Commentaar

Reacties