Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Het 7-stappenplan voor succes met je bedrijf!

Het 7-stappenplan voor succes met je bedrijf!Als ondernemer ben je op weg naar succes. Maar hoe word je nu succesvol? is wat veel ondernemers zich afvragen. Met de volgende 7 stappen ga je op weg naar succes:

 

  1. Scherp je identiteit aan
  2. Formuleer je droomdoel (wanneer heb je succes?)
  3. Stel een aantal mijlpalen in voor deelsucces
  4. Maak een klantmagneetplan om je droomdoel te bereiken
  5. Ga aan de slag en laad je magneet op
  6. Evalueer en ontwikkel door
  7. Blijf aan je bedrijf werken!

 

1.     Scherp je identiteit aan!

De eerste stap is om aan de slag te gaan met je eigen identiteit. Wie je bent en waar je voor staat is een belangrijk onderdeel van je groeistrategie. Het is de kern van je bedrijf. Je identiteit zorgt ervoor dat je de klanten aantrekt die je wel wilt!

Een mooi voorbeeld van de identiteit van een bedrijf is die van Kromkommer. De visie en missie van Kromkommer zijn voor veel mensen een inspiratiebron! Ze willen alle ‘gekke’ en ‘overgebleven’ groenten redden die anders verspild zouden worden. Hoe ze dat doen lees je op hun website. Waarmee wil jij je klanten inspireren?

 

2.     Formuleer je droomdoel

Om een succesvol ondernemer te worden heb je veel dingen nodig. Eén ding is om te weten wanneer je succesvol bent als ondernemer. Dat start met het formuleren van je droomdoel. Wat wil jij met je bedrijf bereiken? Waar sta je over een jaar of 5? Meer over de droomdoel lees je in de blog: Succesvol ondernemen met je droomdoel!

Het is belangrijk om een stip aan de horizon te hebben. Hierdoor weet je waar je als ondernemer naartoe werkt.

 

3.     Stel mijlpalen in voor deelsucces

Aan je droomdoel kun je spiegelen of je op weg bent naar succes. Alleen is dit wel een hele grote stap om in één keer te zetten. Daarom is het verstandig om mijlpalen in te stellen. Deelsuccessen vieren zorgt ervoor dat de stappen steeds kleiner worden en je meer geïnspireerd raakt om je successen te behalen.

Om je mijlpalen te bepalen is het goed om je droomdoel op te schrijven. Zet vanaf dat punt de stappen terug om je droomdoel te behalen. Deze stappen zijn de mijlpalen die jij neerzet om je droomdoel te bereiken.

 

“Jouw unieke verhaal is de basis voor de groei van je bedrijf!”

 

4.     Maak een klantmagneetplan om je droomdoel te bereiken

Om je droomdoel te bereiken moet je een strategie hebben. Je hebt een actieplan nodig om structureel aan de slag te gaan. Maak een klantmagneetplan om die keuzes te maken om je droomdoel te behalen. In je klantmagneetplan maak je keuzes op de volgende onderwerpen:

 

Zorg voor een goed klantmagneetplan, zodat je weet welke acties jij moet verrichten om succesvol te worden.

 

5.     Ga aan de slag en laad je magneet op

Succes komt niet wanneer je niet aan de slag gaat. Wanneer je weet hoe je succes krijgt, is het belangrijk om in actie te komen. Uit het klantmagneetplan zijn tientallen acties die jij kunt uitvoeren om aan de slag te gaan.

Plan momenten voor jezelf om deze acties uit te voeren. Laad je magneet op om klanten naar je toe te trekken. Zorg ervoor dat je aanwezig bent waar je doelgroep aanwezig is. Het is tijd om te gaan zaaien onder je doelgroep. Je verhaal (identiteit) moet je vertellen aan je potentiële klant. Jouw unieke verhaal is de basis voor de groei van je bedrijf. Je identiteit is je onderscheidend vermogen! Zorg dat je jouw klant interesseert in je identiteit.

 

6.     Evalueer en ontwikkel door

Uit alle acties die je hebt gedaan is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie en gegevens te verzamelen. Uit deze gegevens kun je de acties en keuzes uit je klantmagneetplan blijven evalueren. Hierdoor kun je continue je doelen blijven evalueren en ga je op weg naar je eerste mijlpaal.

Vanuit de evaluatie kun je leren van de acties die je hebt uitgevoerd. Doordoor kun je jouw klantmagneetplan verder ontwikkelen. Door continue aan je bedrijf te werken groei je als bedrijf verder tot een volwassen organisatie.

 

7.     Blijf aan je bedrijf werken

Elke dag beter! Voor veel bedrijven een spreuk die bij hun identiteit past. Het slaat direct op waar jij als ondernemer aan moet werken. Je bedrijf is nooit af, zorg ervoor dat je aan je bedrijf blijft werken. Plan minimaal iedere maand een moment om aan je bedrijf te werken. Het liefst nog vaker. Hierdoor ga je stap voor stap naar het succes van je bedrijf.

Wil jij aan je bedrijf werken? Heb je inspiratie nodig om te groeien naar een succesvol bedrijf? Plan een gratis groeisessie om samen de essentiële stappen te bepalen voor het succes van je bedrijf.

Commentaar

Reacties