Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Ik doe veel aan marketing, maar het werft te weinig klanten

 

Je hoort het vaak bij ondernemers: ‘Ik doe veel aan marketing, maar het werft te weinig klanten’. Hoe kun je jouw marketing zo aanpakken dat het wel klanten gaan weren? Dat lees je in deze blog.

 

Alles in marketing draait om: strategie

Wat je bij veel ondernemers fout ziet gaan is dat ze alleen denken aan de operationele werkzaamheden. Ik moet sociale media inzetten is een veel gehoorde opmerking. Er wordt daarbij niet nagedacht hoe sociale media bijdraagt aan het behalen van de doelstelling.

Marketing draait om de strategie en daarna komt de tactiek kijken. Wanneer je geen strategie hebt, ben je continu met losse flodders aan het schieten waarin de kans heel klein is dat je ook daadwerkelijk klanten werft.

Als de strategie ontbreekt, mis je samenhang tussen alle kanalen die je inzet, er is geen consistent verhaal. Wanneer dat ontbreekt, kent geen persoon je en is het lastig om klanten aan te trekken.

 

Identiteit als samenhang!

Om de samenhang te krijgen is je identiteit erg belangrijk. De identiteit van je bedrijf is het gedachtegoed, dat gene waar jij voor staat. Het is zo belangrijk dat die identiteit jouw verhaal is, dat je consistent deelt met je geïnteresseerden. Zorg ervoor dat je jouw identiteit duidelijk maakt en denk na over de visie, missie en kernwaarden van je bedrijf. Met jouw identiteit win je!

 

Bouw aan je strategie!

Je strategie is essentieel voor je bedrijf en het succes van je marketinginspanningen. Dat alles wat jij doet aan marketing geen resultaten oplevert, komt er dan vaak ook door dat je strategie niet helder is. Ga aan de slag met het bouwen van je strategie door:

  • Te bedenken welke klanten jij wilt werven;
  • Te achterhalen waar je klanten tegenaan lopen, waar hun behoeften en pijnen liggen en dat gene wat hen triggert
  • Het bedenken en ontwikkelen van je waardepropositie: Welke waarde lever jij aan je klanten en hoe los je daarmee hun problemen op?
  • Te achterhalen via welke kanalen willen jouw klanten je boodschap horen? Zet de klantreis in om te achterhalen hoe je van een onbekende een enthousiaste klant maakt.
  • Je boodschap te zaaien onder de doelgroep en dit consistent door te voeren!

 

Wanneer je jouw boodschap op een consistente manier naar buiten brengt onder de juiste doelgroep gaat jouw marketing scoren. Wil je eens sparren welke boodschap jij het beste in kunt zetten of welke stappen naar succes voor jou essentieel zijn? Plan een gratis groeisessie en groei nog dit jaar!

Commentaar

Reacties