Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Arno Zijderveld – Bureau Beter Werken


 “Maar het belangrijkste van alles: ik heb een flinke opdracht binnengekregen dank zij een overtuigende presentatie bij de klant. De klant gaf als feedback dat ik zo goed liet zien dat ik in kansen dacht en dat ik de klantvraag zo goed begreep. Precies de twee dingen waar ik met hulp van Freek flink in heb geïnvesteerd.”


 

Arno Zijderveld (2)

“Ik ben Arno Zijderveld, eigenaar van Bureau Beter Werken. Met mijn bedrijf coach ik teams en medewerkers om op een gezonde, energieke en plezierige manier te werken. Door hoge werkdruk verdwijnt vaak de teamgeest en neem je weinig tijd om met elkaar na te denken over hoe het anders, beter en leuker kan. Zeker als je van een burnout aan het herstellen bent, kun je daarmee een grote drempel ervaren om terug te keren en je plaats in het team weer in te nemen. In mijn trainingen en coachingstrajecten sta ik stil bij wat mensen en teams drijft en wat hun kwaliteiten en valkuilen zijn. Energiegevende oplossingen staan centraal in mijn werkwijze. Ik hou ervan om praktisch en betrokken aan de slag gaan met kansen en uitdagingen, zodat mensen optimaal kunnen presteren vanuit hun kracht en betrokkenheid. Zodat werken meer energie oplevert dan het kost.


Deze omschrijving van mijzelf en mijn bedrijf had ik nog niet toen ik aan het traject bij Word een Klantmagneet begon. Ik had nog geen focus op wie mijn klant was en welke waarde ik wilde toevoegen. Als een echte startende ondernemer wilde ik alles doen en aanpakken, voor iedereen. Dat was tenslotte mijn drijfveer: ondernemen. Mijn website stond bol van de producten, trainingen en verhalen die voor mij misschien logisch waren, maar uiteindelijk te weinig aansloten op een klantvraag. Dus kreeg ik ook weinig klantvragen. Ik was als inhoudelijk expert meer bezig met het ‘wat en hoe’ van mijn dienstverlening dan met de ‘waarom’-vraag. Waarom lever ik deze diensten eigenlijk? Welk probleem wil ik oplossen? Waarom past de ene klant wel en de andere niet goed bij mij en andersom? 


Juist met deze ‘waarom’-vragen ben ik bij Word een Klantmagneet flink aan de slag gegaan. Op een gestructureerde, uitdagende manier kwamen steeds een stapje dichter bij de focus die ik wilde aanbrengen. Freek stelde de juiste vragen, op een prikkelende, nieuwsgierige en betrokken manier. We hebben vooral afgebakend en daarmee focus aangebracht. Ik kreeg zicht op mijn toegevoegde waarde en welke klantenkring ik zou willen. Daarbij kreeg ik steeds makkelijker mijn ‘elevator pitch’ onder de knie. Vervolgens hebben we een plan opgesteld en uitgevoerd om mijn potentiële klanten te benaderen. Niet met ouderwetse en dure advertenties, maar met hulp van social media en echte gesprekken. Toen bleek ook de grote toegevoegde waarde van het delen van een netwerk. Dank zij de contacten van Freek werd ik bij veel potentiële klanten geïntroduceerd en dit heeft geleid tot waardevolle contacten en concrete vervolgafspraken. Het is onontbeerlijk om iemand als Freek in je netwerk te hebben!


Inmiddels sta ik op ‘eigen benen’ en is het traject afgerond. Ik heb mijn website en dienstverlening vernieuwd, waardevolle netwerkcontacten opgedaan en ik weet zelfverzekerd mijn diensten onder de aandacht te brengen bij klanten. Maar het belangrijkste van alles: ik heb een flinke opdracht binnengekregen dank zij een overtuigende presentatie bij de klant. De klant gaf als feedback dat ik zo goed liet zien dat ik in kansen dacht en dat ik de klantvraag zo goed begreep. Precies de twee dingen waar ik met hulp van Freek flink in heb geïnvesteerd. Nu moet ik alleen niet vergeten om ook op nieuwe klanten te blijven focussen. Gelukkig zorgt Word een Klantmagneet ook wat dat betreft voor nazorg: dank zij een eindeloze stroom tips op Facebook en Linkedin blijf ik mij bewust dat klanten niet vanzelf naar je toe komen. Indutten is dodelijk. Zo houdt Freek mij alert en betrokken bij wat ik echt belangrijk vindt: waarde toevoegen aan leuke klanten!

Commentaar

Reacties