Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Door je merk naar meer omzet

Bijna iedere ZP’er heeft het verhogen van omzet als doelstelling. Maar hoe bereik je dit nu? Een belangrijk aspect is om van ZP’er naar merk te gaan. In deze blog lees je er meer over.

 

Van ZZP’er naar merk

Als ZZP’er ben jij je bedrijf en andersom, je zet jezelf in de markt. Dat is natuurlijk goed, maar nog vaak genoeg komt het voor dat je alleen maar uren maakt. En het verkopen van uren is niet heel schaalbaar en het zorgt vaak voor minder ‘energie’ bij jou als ondernemer.

Als je een merk gaat bouwen omtrent je bedrijf, blijf je bij de essentiële waarden van jou als mens, maar zorg je er ook voor dat je bedrijf onderscheidend is. Je gaat vanuit je identiteit werken, maakt producten en diensten die daarop aansluiten en zorgt ervoor dat je bedrijf schaalbaar wordt.

 

Jouw merk is je aantrekkingskracht

Het belangrijkste aan je merk de aantrekkingskracht die het heeft op anderen. Met je merk kun je jezelf nog onderscheiden ten opzichte van anderen (je concurrenten). Producten en diensten lijken namelijk veel op elkaar en 9 van de 10 keer zit hier niet veel verschil in. Wie jij bent en waar jouw bedrijf voor staat, dat is echt onderscheidend. Jij bent uniek en je bedrijf dus ook! Als merk ben je dus een identiteit op zich.

 

Meer omzet door aantrekkingskracht

Het verhogen van je omzet komt wat mij betreft altijd door het verhogen van je aantrekkingskracht. Als klantmagneet worden mensen aangetrokken tot je merk, dat is wat je wilt. Je wilt dat klanten jou bellen en niet andersom. Door je bedrijf als merk te positioneren, kies je ervoor om vanuit je identiteit te werken. Door vanuit je identiteit te werken, jouw verhaal centraal te zetten zorg je er op lange termijn voor dat mensen worden aangetrokken tot je bedrijf.

 

In 3 stappen naar je merk

Om tot een merk te komen zet je de volgende 3 stappen:

  1. Weet waar je voor staat: Wat is de identiteit van je merk?
  2. Wat wil je bereiken? Stel doelen en maak een plan (klantmagneetplan)
  3. Deel structureel en consistent je verhaal om mensen aan te trekken

Commentaar

Reacties