Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Een goede identiteit draait om de details

een-goede-identiteit-draait-om-detailsJe identiteit is de kern van je bedrijf. Het is jouw authenticiteit waarmee jij je onderscheidt van je concurrenten. Maar wanneer je een belofte doet als bedrijf, moet je die ook waarmaken. En dat gaat tot in de details. Vorig weekend was ik een dag bij de Veluwse Bron en hier mistte ik een aantal details.

 

Identieit: Pure Ontspanning

De merkbelofte en direct ook de pay-off van de Veluwse Bron is ‘pure ontspanning’. Daar kan ik mij alles bij voorstellen wanneer je naar welnesscentre gaat. Een dag Veluwse Bron is stappen uit de normale realiteit en terug naar ontspanning met verschillende sauna’s, zwembaden, etc. De identiteit past prima bij het bedrijf, tenminste wanneer ze het volledig doorvoeren.

 

De kleinste details maken het verschil

Vorig weekend was mijn tweede bezoek aan de Veluwse Bron. Een plek waar ik heerlijk kan genieten van de verschillende faciliteiten. Zelf vind ik het heerlijk dat je een aantal uren zonder smartphone doormaakt. Toch viel me deze keer een structureel probleem op. Vanuit mijn vak kijk ik heel erg naar de marketing van een bedrijf en zo dus ook van hun slogan ‘pure ontspanning’. Je ervaart pure ontspanning, totdat je aankomt bij het restaurant. Wanneer je eenmaal gaat zitten duurt het namelijk erg lang voordat er personeel komt om je bestelling op te nemen. Dat is tot twee keer toe gebeurd, wat ik daarmee zie als een structureel probleem. Het ergste nog is dat er ook geen personeel rondloopt waar je kunt bestellen. En ja, ik ben een zeikerd die mij hieraan gaat ergeren, weg ontspanning.

 

Voer je identiteit door

De Veluwse Bron vind ik daarom een mooi voorbeeld van een bedrijf dat een mooie identiteit heeft, maar dat je als klant niet altijd ervaart. Natuurlijk vind ik het heerlijk er te zijn en lekker te ontspannen, maar dit soort zaken kunnen mij – en ik weet veel klanten met mij – enorm storen. Ik wil ook iedere ondernemer adviseren om eens kritisch te kijken naar hun eigen identiteit. Straal jij in alles je identiteit uit? Of mist er iets.

 

In het geval van de Veluwse Bron zou ik ze adviseren om het personeel de identiteit ook echt in zich op te laten nemen. Het moet voor het personeel een eis zijn dat iedere nieuwe klant binnen 2 minuten geholpen wordt, zodat zij puur kunnen genieten en ontspannen. Dit zou voor mij zorgen voor een 9+ ervaring, wat bovenop alle andere ervaringen mij enthousiast zou maken. En dit enthousiasme wil ik graag delen. En nu deel ik dit verhaal en dat is een groot verschil.

Commentaar

Reacties