Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Ellen van den Ende – Praktijk Lotus


“Zijn adviezen waren dus niet standaard, maar echt vanuit mijn praktijk bekeken en daar voelde ik mij erg prettig bij. Door iedere keer bezig te zijn met mijn praktijk ben ik ook steeds dichter bij de kern van mijn praktijk gekomen.”


referentie-ellen-van-den-ende

“Een paar jaar geleden was ik als massagetherapeute nauwelijks bezig met de “markt” en mijn PR. Iedereen was welkom en alles wat ik binnenkreeg aan inkomsten was prima.

Maar op een gegeven moment liep het aantal cliënten terug en zag ik in dat het op die manier niet langer door kon gaan. Wat kon ik doen om mijn praktijk te redden? Met die vraag liep ik een paar maanden rond, totdat ik vorig jaar een uitnodiging kreeg voor een Brainstormsessie bij Word een Klantmagneet.

 

Tijdens de brainstormsessie bracht ik mijn vraag in “hoe kom ik aan meer cliënten?” en kreeg veel inspirerende antwoorden van andere ondernemers. Toch wist ik gelijk dat één sessie niet
genoeg was en echt aan de slag moest om mijn praktijk weer te laten bloeien. Diezelfde middag
heb ik een afspraak met Freek gemaakt over de voortgang.

 

We zijn begonnen met het in kaart brengen van wat mijn kracht is, mijn doel en doelgroep.

Waarom doe ik wat ik doe? Wat wil ik uitstralen en wie passen echt bij mij?

 

Tijdens het jaartraject heb ik een aantal keren met Freek persoonlijk overleg gehad. Op die manier kon er iedere keer een volgende stap worden gemaakt en een (nieuw ontstane) vraag uitgewerkt worden. Freek zette me vooral aan het nadenken en daardoor kwam er vanzelf inspiratie. Hij moedigde me aan om dingen uit te proberen. Als iets niet werkte, dan keken we naar een andere oplossing.

 

Omdat hij goed begreep waar ik tegenaan liep als therapeute, stelde hij vaak minder voor de hand liggende ideeën voor. Zijn adviezen waren dus niet standaard, maar echt vanuit mijn praktijk bekeken en daar voelde ik mij erg prettig bij. Door iedere keer bezig te zijn met mijn praktijk ben ik ook steeds dichter bij de kern van mijn praktijk gekomen.

 

Door de focus is er veel in gang gezet. Toen ik wist wat mijn specifieke doelgroep was, zijn o.a. mijn website, de structuur van mijn behandelingen en tarieven aangepast. Ik heb de bestaande hooggevoeligheidstest die in Nederland algemeen gebruikt wordt, veranderd en uitgebreid in
samenwerking met een collega. Ook heb ik een e-book met ontspanningstips geschreven voor mijn cliënten.

 

Zo is er geleidelijk een verandering ontstaan. Mijn manier van denken is inmiddels veel marktgerichter geworden. Fijn dat ik mensen iets te bieden heb, maar geld verdienen mag ook!

 

Er staan nog steeds geen 10 tallen mensen op de stoep, maar ik zie wel, dat ik beter gevonden  word op wat ik uitdraag. Ik krijg nu cliënten, die bij mij passen en die specifiek door mij begeleid  willen worden.

 

Dank je wel Freek voor je prettige manier van uitdagen! Ik heb door jou de stap durven zetten naar verandering.

Commentaar

Reacties