Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

De formule om je omzet te verhogen

Dat omzet verhogen een doel is van veel ondernemers hoef ik hier niet meer te schrijven. Maar wat kun je nu doen om jouw omzet te verhogen? Er zijn een aantal dingen die bepalen dat je meer omzet draait. Eigenlijk komt het neer op 3 pijlers:

 

1.     Meer klanten

Wanneer je meer nieuwe klanten werft, verhoog jij je omzet. Het klinkt erg simpel, maar het is die focus die je helpt om meer resultaat te krijgen uit je inspanningen. Goed om te weten is hoeveel meer omzet je wilt hebben en dus ook hoeveel meer klanten jij wilt werven. In 7 stappen werf je meer klanten:

  1. Stel je doelen!
  2. Kies de doelgroep waar jij wilt groeien
  3. Speel in op de pijn/ verlangens en creëer waarde met je productenmix
  4. Bedenk hoe je klant op zoek gaat én waar ze te vinden zijn
  5. Bouw aan je klantreis
  6. Maak een planning en ga ervoor!
  7. Evalueer, leer en ontwikkel door!

Meer over het werven van meer klanten lees je in de blog: In 7 stappen meer klanten werven.

 

2.     Denk bewust na over je product/dienst en vraag de juiste prijs!

Innoveer  je product/dienst door deze nog beter aan te passen op je klantengroep, dat is de tweede pijler om je omzet te verhogen. Doordat je jouw product/dienst verbeterd en bewust gaat nadenken over welk verdienmodel daarbij past kun je meer geld gaan vragen aan je klanten. Veel ondernemers vragen een te lage prijs voor hun inspanningen, waardoor hun omzet ook te laag is. Deze pijler is daarom een belangrijke om voor jezelf na te lopen: Hoe goed is jouw prijs? Meer tips voor het bepalen van je prijs lees je in de blog ‘6 tips om je prijs te bepalen’.

 

3.     Meer verkopen bij dezelfde klant

De laatste pijler is een grote open deur, maar is er één die vaak vergeten wordt door ondernemers: Meer verkopen bij dezelfde klant. Belangrijk is dat je contact blijft houden met je klanten en weet waar zij tegenaan lopen. Door te weten waar hun behoeften liggen kun jij meer producten/diensten aanbieden die zij nodig hebben of zelfs nieuwe producten/diensten ontwikkelen. Denk van tevoren ook goed na over je strategie: Welke producten passen bij welke fase voor je klant?

 

Ontwikkel je eigen formule

Voor veel ondernemers zijn alle 3 de pijlers interessant. Maar niet iedere ondernemer hoeft zich te focussen op alle drie de pijlers om de omzet te verhogen. Ontwikkel je eigen formule: Welke pijlers zijn voor jouw belangrijk? Zijn pijler 1 en 2 de belangrijkste pijlers voor jouw omzetgroei, dan is jouw formule:

Meer klanten x Juiste Prijs = Meer Omzet

Ontdek jouw eigen formule en ga aan de slag met het verhogen van je omzet. Plan een gratis groeisessie om samen met mij jouw formule te ontdekken!

Commentaar

Reacties