Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Help! Mijn blog wordt niet gelezen!

help-mijn-blog-wordt-niet-gelezenVerschrikkelijk. Dood zonde. Bijna zelfs een schande.

Je hebt hard geploegd om een geweldige blog te schrijven. Je hebt je beste tips gegeven, je krachtigste technieken gedeeld en toch lijkt niemand je blog te lezen.

 

Wat doe je verkeerd?

Je schrijft niet voor het internet!

Al in 1997 toonde een onderzoek van Jakob Nielson aan dat 79% van de internet gebruikers niet leest.

Om succesvol voor het internet te schrijven dienen we de regeltjes zoals we die op school geleerd hebben overboord te gooien en ons te houden aan de (harde) eisen van de vluchtige internetlezer.

De kracht van witregels

Een van de makkelijkste en tevens krachtigste manieren om je content beter geschikt te maken voor het internet is het gebruik van paragrafen.

Gebruik korte paragrafen en laat de kracht van witregels haar werk doen.

Gebruik je kop(pen)

Deze tip had ook in een blog over on-site optimalisatie kunnen staan. Het schrijven van krachtige koppen heeft namelijk niet alleen impact op de leesbaarheid van je tekst, maar ook op de positie in Google. Wil je daar meer tips over, lees dan deze blog

Een slimme kop is…

  • …prikkelend
  • …informatief
  • …geoptimaliseerd voor Google

Gebruik bulletpoints

Zag je wat ik net deed?

Ik gebruikte bulletpoints om kort en krachtig de kern van slimme kopjes weer te geven.

Heb jij informatie die je ook in bulletpoints kunt weergeven? Maak daar dan dankbaar gebruik van!

Goede bulletpoints zorgen namelijk voor

  • Afwisseling
  • Aandacht (een bulletpoint wijkt af van de andere tekst)
  • Makkelijk te scannen informatie

Laat je bezoekers “hoppen”

Ik lees per week gemiddeld 3 tot 5 boeken over online marketing. Deze boeken lees ik het liefst via Kindle op mijn iPad.

Waarom?

Via Kindle kan ik gemakkelijk tekst markeren en van het ene hoofdstuk naar het andere springen.

Dit springen tussen informatie noem ik “hoppen”. Op het internet hoppen we graag. Het hoppen heeft alles te maken met de gebruiksvriendelijkheid van je website

Hoe help je jouw bezoekers met hoppen?

Via interne en externe links.

Gebruik links

Interne links verwijzen naar pagina’s binnen je website en externe links verwijzen naar pagina’s op andere websites. Beide links zorgen voor meer waarde.

Je helpt je bezoekers niet alleen met informatie die in je blog staat, maar verwijst ook nog naar andere relevante bronnen.

Beide links zijn waardevol voor je bezoekers, maar interne links hebben nog een extra bonus.

Via interne links speel je waarde door van de ene webpagina, naar de andere.

Geef je blog wat make-up

Leg extra nadruk op belangrijke elementen in je tekst door te spelen met de opmaak. Gebruik bijvoorbeeld vetgedrukt of cursief. Je kunt beter geen tekst opmaken door het te onderstrepen. Het onderstrepen wordt op het internet over het algemeen gebruikt om links aan te duiden.

Leespad

Als je bezoeker scant dan is het jouw taak als auteur van de blog om hem daarbij te helpen. Test allereerst of jouw blog geschikt is om te scannen. Kun jij zonder echt te lezen en binnen 20 sec het onderwerp, de belangrijkste elementen en het doel achterhalen?

Conclusie

De inhoud van je blog is belangrijk. Als de inhoud van je artikel niet aansluit bij de behoefte van je bezoeker dan zal deze gegarandeerd je website verlaten. Maar al is de inhoud nog zo goed, zonder goede lay-out en opmaak zal niemand je blog lezen!

Commentaar

Reacties