Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Het nieuwsbriefdilemma

nieuwsbrief-mooi-voor-de-vrouwJe start met een nieuwsbrief, en op je mailinglijst staan 0 abonnees. Hoe makkelijk is het om die te vullen met alle visitekaartjes die je ooit ontving? Hoe snel groeit je lijst als je alle e-mailadressen van je Outlook- of Gmail-contactenlijst importeert? Hoeveel mensen krijgen in één klap jouw boodschap als je je hele klantenbestand toevoegt?

 

Bij mij gaan deze nieuwsbrieven direct de prullenbak in. Ik heb er niet om gevraagd, mezelf niet aangemeld en neem dan ook niet de moeite om ook maar 1 letter hierin te lezen. Gemiste kans vind ik zelf. Toch snap ik best dat je graag je nieuwsbrief onder de aandacht wenst te brengen.

 

Zelf startte ik mijn nieuwsbrief medio 2014. Op mijn website staat uiteraard een inschrijfveld voor mijn nieuwsbrief. Met enige regelmaat komen er “koude” inschrijvingen binnen. Dat is fijn en voelt goed, mensen besluiten zelf om mijn nieuwsbrief te ontvangen. Om mijn nieuwsbrief daarnaast te promoten zet ik de Social Media kanalen in. Regelmatig ontvang ik via deze weg ook weer een inschrijving. Deze groep kiest er bewust voor om mijn nieuwsbrief te ontvangen en zijn dan ook waardevolle lezers voor mijn nieuwsbrief.

 

Om toch gebruik te kunnen maken van mijn e-mailadressen zonder als spam over te komen was ik al een tijdje aan het broeden wat ik hiermee zou kunnen doen. Totdat ik enige tijd geleden een mail kreeg van een van mijn vaste bloggers. Ze stuurde mij een bericht waarin ze vertelde dat ze een nieuwsbrief had. Een kleine uitleg met wat ik in de nieuwsbrief kon verwachten en een uitnodiging om haar nieuwsbrief te volgen. Aan het eind schreef ze de volgende tekst:  Vergeef me dat ik je emailadres heb gebruikt om je mijn enthousiasme over de tips over te brengen. Als je besluit om je niet in te schrijven voor de tips, vrees dan niet: je ontvangt dan niets meer van mij (hierover dan 😉 )

 

Super oplossing vind ik zelf. Een leuke uitnodiging waar je als klant/ lezer  zelf de keuze hebt om een nieuwsbrief te ontvangen. Het levert geen irritaties op en naar mijn mening kun je een hogere score verwachten aangaande het openen van jouw nieuwsbrief door de ontvanger. Deze hebben er immers bewust voor gekozen.

 

Uitnodiging: Ja deze kun je natuurlijk verwachten. LOL. Ik nodig je uit om mijn nieuwsbrief (deze heet overigens Praatje Pot) te ontvangen, maandelijks stuur ik je dan leuke informatieve info, dingen die je niet op de website leest en veel meer. Ook geef ik regelmatig leuke cadeaus weg, geschenken die ik toegestuurd krijg of producten en cadeaus die ik zelf aanschaf omdat ik erover blog of gewoon omdat ik graag cadeaus weggeef. Inschrijven kan hier en ik hoop dat jij net als al die, inmiddels al honderden, anderen geniet van Praatje Pot.

Marja de Krosse.

 

Commentaar

Reacties