Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Het ‘Wij kunnen alles-principe’

iStock_000004794479XSmallVaak als ik met ondernemers spreek hoor ik hen praten over het wij kunnen alles-principe. Nagenoeg iedere ondernemer refereert altijd vanuit zijn eigen kracht en wie zij allemaal kunnen helpen. Vaak gaat het over dat ze alles kunnen, voor bijna iedere doelgroep die er bestaat.

Specialiseren

Ondernemers durven met hun bedrijf vaak niet te specialiseren, omdat ze dan doelgroepen gaan uitsluiten. Maar doordat ze breed blijven en alles kunnen doen zorgen ze ook voor een onduidelijke propositie. Want waarom zou ik nu iemand bellen die alles kan? Wanneer mijn gootsteen lekt, heb ik liever een loodgieter, dan iemand die alles kan dus ook een gootsteen repareren. Door jezelf te specialiseren in een doelgroep en daarvoor een duidelijke waardepropositie te creëren, wordt je specialist in jouw doelgroep. Het leuk is: Als je specialist bent in een niche, komen vaak aanvragen vanuit andere branche of doelgroepen.

Wie heeft er een hulpvraag?

Om een juiste doelgroep te vinden waarin je wil specialiseren, is het belangrijk om te weten wie een hulpvraag heeft. Welke doelgroep heeft een échte hulpvraag waarmee jij hem kunt helpen? Juist die doelgroepen die een urgente hulpvraag hebben zijn op zoek naar concrete oplossingen om deze vraag te beantwoorden. En je raad het : Jij bent de specialist die de hulpvraag beantwoord.

Probeer dus het wij kunnen alles-principe overboord te gooien en durf te zeggen: Ik ben een specialist in….

Commentaar

Reacties