Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Hoe kan ik het beste groeien, terwijl ik wel bij mijzelf blijf?

Het is een groeiprobleem waar veel ondernemers tegenaan lopen: Ze groeien, maar op een gegeven moment moet je concessies doen aan je persoonlijke touch. Kortom: Hoe kan je groeien, terwijl je toch bij jezelf blijft?

 

Stel je identiteit vast, bewaak je kernwaarden

Het eerste wat heel belangrijk is dat je jouw identiteit helder hebt. Je identiteit is namelijk het DNA van je bedrijf, waarin je kernwaarden van onbeschrijfelijk belang zijn. De meeste kernwaarden van bedrijven zijn ‘te algemeen’ waardoor ze geen waarde hebben. Zorg ervoor dat jij achter je kernwaarden komt, de duurzame grondbeginselen van je bedrijf. Wanneer je groeit moet je deze kernwaarden bewaken, koste wat het kost!

 

Hoe ziet je bedrijf er over 5 jaar uit?

Welke groei wil je doorbrengen als ondernemer? Dat is een vraag die jij je moet stellen wanneer je als ondernemer aan de slag gaat. Schets voor jezelf een beeld waar jij over 5 jaar wilt staan. Hierdoor beschrijf je wat jij wilt bereiken met je bedrijf, je omschrijft je droomdoel. Voor de een betekend dit dat ze juist klein willen blijven en dat ze vooral in hun vak willen groeien, voor de ander betekend het dat ze een groot aantal werknemers in dienst willen krijgen.

Op basis van jouw stip aan de horizon ga je nadenken wat jij nodig hebt om dat te bereiken. Daarnaast ga je nadenken over dingen die er volgens jou niet goed kunnen gaan. Door daarover na te denken, kun je daar vooraf op inspelen.

 

Persoonlijk contact, terwijl jij er niet altijd kan zijn

Een belangrijk onderdeel van een persoonlijke touch, is vaak het persoonlijke contact dat je met je klanten hebt. Maar hoe ga je daarmee aan de slag wanneer je niet altijd zelf het contact meer kan hebben met je klanten? Veelal zijn mailings die gepersonaliseerd zijn erg belangrijk bij de groei vna je bedrijf. Door foto’s en video’s te maken kun je meerdere mensen bedienen en toch je persoonlijke touch erin brengen. Daarin zijn je kernwaarden erg belangrijk.

Zorg ervoor dat je bij je klanten speelt en geef dit in de mailings en andere contactmomenten terug. Zorg dat je daarop inspeelt door ze tips en trucs te geven om ze te helpen.

 

Relatiemanagement

Belangrijker nog is hoe jij je relatiemanagement gaat inrichten. Hoe ga je jouw relatie met je klanten uitbouwen? Bedenk goed welke momenten echt belangrijk zijn voor jouw klant! Op welke momenten is het belangrijk dat jij waarde toevoegt? Bedenk vervolgens hoe jij waarde gaat genereren op deze belangrijke momenten. Doe je dat doormiddel van mailings, persoonlijk contact of door ze bijvoorbeeld een kaartje te sturen.

Maak een schaalbaar businessmodel voor je bedrijf, zodat je kunt blijven groeien, maar kies wel bewust voor goede service! Bij het ontwikkelen van je schaalbare model is het belangrijk om dicht bij je kernwaarden te blijven! Neem een voorbeeld aan de kernwaarden van Zappos!

Blijf zelf aan het stuur zitten van je bedrijf en blijf werken aan je bedrijf. Maak een groeiplan om ervoor te zorgen dat jij dicht bij jezelf blijft. Wil je eens sparren over jouw eigen groeiplan? Plan een gratis groeisessie en we bepalen jouw essentiële stappen om te groeien!

Commentaar

Reacties