Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Hoe kom ik bij mijn klanten aan tafel?

Herken jij deze vraag: Hoe kom ik aan tafel bij klanten? Het is een vraag die veel zelfstandig ondernemers zich stellen. Je hoort ze vaak zeggen: “Als ik eenmaal aan tafel zit komt het wel goed, maar om aan tafel te komen is lastig”. In deze blog lees je de manier om bij je klanten aan tafel te komen.

 

Bedenk bij wie je aan tafel wilt komen?

Als je bij mensen aan tafel wilt komen, moet je wel weten wie dat zijn. Bij wie wil je aan tafel komen? En bij wie juist niet? Kortom: Formuleer je doelgroep: Wie heeft er zoveel pijn dat ze willen betalen voor jouw oplossing? Wie wil er graag bij jou aan tafel komen om te praten over zijn/haar pijnen?

Alleen wanneer jij weet wie je doelgroep is, kun je ook een plan gaan maken om ervoor te zorgen dat je bij ze aan tafel komt. Wanneer jij niet laat zien voor wie jij er bent, zullen ze jou nooit uitnodigen aan tafel!

 

Ken je klant erg goed

Vervolgens is het goed om je klant goed te leren kennen. Kom erachter waar de pijnen van je klanten liggen, waar ze behoeften aan hebben en wat hem/haar triggert. Alleen dan weet jij waar je klant tegenaan loopt en wanneer zij jou interessant genoeg vinden om bij jou aan tafel te zitten. Je gaat op basis van die pijnen waarde genereren. Weet wat jij aan waarde levert aan de klant en weet wat de klantvoordelen zijn, alleen dan ben je interessant voor je klant.

 

“Als je content produceert, zorg er dan voor dat je in de taal van je klant praat, voorkom dus vakjargon!”

 

Maak content die past bij je klant

Op basis van de pijnen en de waarde van je klant ga je content produceren die past bij je klanten. Bedenk goed welke content past in de oriëntatiefase van je klant. Herkennen je klanten haar pijnen al? Of weten ze nog niet wat het échte probleem is? Wanneer het laatste het geval is zal je andere content moeten maken. Welke content past bij je klanten en triggert hen om na te denken over hun problemen en jouw oplossing?

 

Trigger je klant contact op te nemen met een gratis weggever

Misschien wel het belangrijkste punt om je klanten aan tafel te komen is om ze te triggeren om contact met je op te nemen. Een goede manier om dit te doen is het ontwikkelen van een gratis weggever: Een gratis product waarmee jij inspeelt op de belangrijkste pijnen van de klant. Daarmee bied je jouw klant inzicht of misschien wel een eerste gedeelte van de oplossing.

Door deze gratis weggever zorg je ervoor dat de klanten contact met jou opnemen en je in gesprek komt over dat onderwerp waar jij het over wilt hebben!

 

Bonus: Praat in de taal van de klant, niet in jouw taal!

En een bonustip is dat je vooral moet praten in de taal van de klant en niet in je eigen taal. Als je content produceert, zorg er dan voor dat je in de taal van je klant praat, voorkom dus vakjargon! Productspecificaties moet je dus zoveel mogelijk vermijden, denk vooral vanuit de klant.

 

Inspiratie nodig?

Wil jij de komende tijd werken om vaker aan tafel te komen bij je klanten? Maar vind je het lastig om de tips in je eigen situatie te implementeren? Tijdens de gratis groeisessie bespreken we welke stappen jij nodig hebt om te groeien met je bedrijf én dus hoe jij aan tafel kunt komen bij je klant! Vraag hem nu aan, elke maand is er plaats voor 4 ondernemers!

Commentaar

Reacties