Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Ieder bedrijf moet een contentbedrijf worden, jij ook?

Je leest het veel: Ieder bedrijf moet een contentbedrijf worden, ieder bedrijf moet een mediabedrijf worden, etc. Hoe zit dit nu? Moet jij als zelfstandig ondernemer daarin mee? In deze blog ga ik er dieper op in.

 

Wat is contentmarketing

Contentmarketing is een veelgebruikte term op dit moment, het is een vorm die in de mediawereld steeds groter wordt. B2Bmarketeers brengt de definitie van contentmarketing als:

“Content Marketing is een marketingtactiek die draait om het bouwen en onderhouden van relaties met doelgroepen door middel van het creëren en publiceren van content. Door doelgroepen te trakteren op waardevolle en relevante content versterkt de band met het merk en creëert men een status van thought leadership. Prospects en klanten zien de content aanbieder als opinieleider en vak-kenner waardoor de kans op een zakelijke transactie groter is.” 

 

Groei van contentmarketing

De laatste jaren is er enorme groei aan contentmarketing en contentmarketeers. Content is king is daarin een leus die vaak wordt gezegd en geschreven hierin. Moet jij daarin mee als zelfstandig ondernemer? Mijn eerste reactie zou zijn: NEE!

De reden waarom is dat ik vind dat niets moet. Contentmarketing is een keuze, die je bewust moet nemen. Als je contentmarketing gaat doen, moet je het goed doen. Het is een strategische keuze en die moet je dan ook goed doorvoeren. Wanneer het niet bij je past, moet je het niet doen. Contentmarketing is een fantastisch middel om als klantmagneet in te zetten en als het bij je past adviseer ik je er bewust over na te denken!

 

Storytelling & Klantmagneet

Contentmarketing en storytelling gaan vaak hand in hand. Storytelling is een vorm van marketing waarbij het verhaal van je bedrijf centraal staat. Als klantmagneetbedrijf is storytelling een strategisch middel om je identiteit over te brengen op je doelgroep. Dit verhaal over je identiteit ga je consistent delen met je doelgroep.

Wanneer je mediabedrijf wordt, ga je strategisch aan de slag met content. Je positioneert je echt als opinieleider richting je doelgroep. Als mediabedrijf ga je denken vanuit de toehoorder: Je gaat content maken die zij graag willen horen, zien en lezen. Denk zoals John de Mol en produceer content en mediaproducties die vernieuwd zijn voor je doelgroep.

 

Mediabedrijf

Als mediabedrijf ga je nadenken vanuit je kijkers/ lezers. Waar lopen zij tegenaan? Grote kans dat je kijkers en lezers jouw potentiële klanten zijn! Door als mediabedrijf te gaan opereren ga je breder nadenken over je doelgroep: Het gaat niet alleen om die gene die koopt, maar ook om die gene die geïnteresseerd zijn in dat verhaal dat jij verteld.

Als je weet wie jouw kijkers zijn en wat zij willen zien, dan kun je bedenken welke content je gaat aanbieden. Ga op zoek naar een juiste mix aan content en zet die kanalen in waar jouw klant te vinden is. Voor de een betekend dat het gericht wordt op Facebook, de ander op Youtube, etc. Denk vanuit de klant en hoe zij aan hun informatie komen.

Produceer regelmatig content, maar probeer vooral niet je content reclame-achtig te maken. Ontwikkel content die voor iedere bezoeker interessant is!

 

Ga aan de slag met je strategie en bedenk of contentmarketing voor jou de juiste keuze is!

Commentaar

Reacties