Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Klantbeleving als belangrijke groeipijler voor kleine bedrijven!

Klantbeleving wordt steeds belangrijk voor bedrijven. Om enthousiaste klanten te generen is het belangrijk om je te focussen op het optimaliseren van je klantbeleving. Het mooie is dat het optimaliseren van klantbeleving niet altijd te maken hoeft te hebben met het betalen van veel geld, in tegendeel zelfs. Met klantbeleving ga je het contact met je bedrijf optimaliseren.

 

Oogziekenhuis Rotterdam

Het oogziekenhuis in Rotterdam is daar een mooi voorbeeld van. Zij ontvingen een award voor hun inzet om de beleving van klanten te optimaliseren.

Misschien herken je het wel wanneer je naar het ziekenhuis gaat: Je bent meer gestrest en het bezoek is beladen: Je voelt angst. Daar heeft het oogziekenhuis erg op ingespeeld om de angst zoveel mogelijk te reduceren. Ze hebben de hele reis die de klant maakt bloot gelegd en daarin hebben ze de volgende dingen gedaan om de beleving te vergroten:

 

  • Vooraf is het verstrekken van informatie erg belangrijk, op het niveau van de klant!
  • Veel mensen ervaren stress dat ze te laat komen voor het zoeken van een parkeerplaats, bij het Oogziekenhuis bieden ze Valetparking aan, waardoor ze jouw auto wegbrengen en op dezelfde plaats weer terugbrengen wanneer je weggaat. Geen stress meer voor het vinden van een parkeerplaats!
  • Ze werken niet met baliemedewerkers, maar met een gastheer of gastvrouw. Die verzorgt je tijdens het verblijf, door te kijken hoeveel wachtenden er nog voor je zijn en hoe ze jou je verblijf zo aangenaam mogelijk kunnen maken. Mocht je lang moeten wachten dan kun je in het restaurant wat drinken, terwijl de gastheer/vrouw dichtbij is. Dit restaurant is veel gezelliger dan een wachtkamer, wat het toch vaak een angstig gevoel is.
  • Bij het wachten op je operatie hoor je rustgevende muziek, waardoor de angst ook verminderd.
  • Mede om transparant te zijn kunnen begeleiders de operatie live volgen
  • Na een periode heeft het oogziekenhuis contact met de patiënt om te horen of er nog vragen zijn, de nazorg is natuurlijk erg belangrijk.

 

Aan dit verhaal kun je merken dat ze over elk contactmoment en ieder stap in de klantreis goed hebben nagedacht en het hebben geoptimaliseerd voor hun klanten. Het oogziekenhuis krijgt enorm goede beoordelingen van hun klanten en ontvingen zij zoals gezegd een award voor hun inspanningen.

 

Belangrijk in klantbeleving: Leef je in!

Het voorbeeld van het oogziekenhuis laat zien dat je met kleine aanpassingen (geen baliemedewerker, maar een gastheer/vrouw) de beleving van de klanten enorm kan vergroten. Het belangrijkste in de klantbeleving is dat je jezelf goed moet inleven in de klant: Wat leeft er bij je klant? En welke momenten komt je klant allemaal tegen.

Teken de reis die jouw klant maakt volledig uit en bedenk waar de emoties het hoogste zijn. In hun bestseller klanthelden in de 9+ organisatie noemen Stephan van Slootten en Berry Veldhoen dit de momenten en emoties van de waarheid. Deze momenten zijn zó belangrijk dat jij er op dat moment moet zijn. Bedenk jezelf hoe je jouw klant op die momenten een ervaring kan geven die ze als 9+ beoordelen!

Ga aan de slag met de klantbeleving van je eigen bedrijf en streef naar een 9+ beoordeling!

Commentaar

Reacties