Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Letterzaken, van SEO-teksten naar online resultaat

Photo 08-07-13 17 21 28

Eind 2012 is Nathan Veenstra begonnen met zijn eigen bedrijf: Letterzaken. Letterzaken begon als een van de vele tekstbureaus, met een onderscheidend vermogen in commerciële teksten. In de loop van het jaar bleek dat Letterzaken sterk is het schrijven van webteksten en SEO-teksten, waardoor het online resultaat van een bedrijf verbetert.

Focus op een doelgroep 

Samen met Nathan hebben we gekeken naar welke doelgroepen écht geïnteresseerd zijn in het verbeteren van online resultaat. De bedrijven die een enorme omzetverhoging kunnen bewerkstelligen hebben een grote wens om met Letterzaken in zee te gaan. Tijdens deze sessie zijn onder andere de volgende doelgroepen naar voren gekomen:

  • Toeristische attracties
  • Lokale webshops die internationaal bereik willen
  • Lokale horeca in Nederland
  • Websitebouwers
  • Therapeuten
  • Fotografen

Deze doelgroepen hebben allen een enorm voordeel bij het behalen van online resultaat. Door de doelgroepen een score mee te geven is er besloten dat vooral de toeristische attracties het meest interessant zijn. Vaak zijn de toeristische attracties maar beperkt online aanwezig, terwijl hun (potentiële) klanten zich online veel laten horen. Enorme kansen dus.

Binnen de toeristische attractie is het vaak de marketingmanager of marketingverantwoordelijke die over de (online) marketingkanalen gaat. Dit is dan ook de persoon die beslissingsbevoegd is en waarop Nathan zich richt. De doelgroep heeft daarom de naam Corine gekregen. Corine is dus een marketingverantwoordelijk binnen een toeristische attractie, zoals een pretpark, kinderboerderij, speeltuin, etc.

Meer omzet van het online resultaat 

Photo 17-09-13 15 33 23Letterzaken helpt bedrijven bij het behalen van meer omzet via het online kanaal. Als we de waarde van Letterzaken toespitsen op de doelgroep toeristische attracties, vergroot Letterzaken het online bereik van de attractie en realiseert het een betere vindbaarheid. Nathan helpt deze bedrijven vooral door de volgende stappen te zetten:

  1. Zoektermenonderzoek uitvoeren
  2. Webteksten schrijven die Google vriendelijk zijn en een duidelijke Call-to-action hebben.
  3. Maandelijks een vindbaarheidscheck uitvoeren en onderhoud uitvoeren aan de webteksten.
  4. Het bieden van handvatten voor social media. Daarbij neemt hij de klant mee van strategie tot implementatie.

Gratis vindbaarheidscheck 

Om de doelgroep te bereiken heeft Nathan een vindbaarheidscheck ontwikkeld die hij uitvoert voor bedrijven. Resultaat van de vindbaarheidscheck zijn een aantal tips om de vindbaarheid online te vergroten. De toeristische attracties gaat Nathan proactief benaderen met de zoekresultaten op social media. Daarin kan Nathan laten zien hoe vaak een (potentiële) klant van een attractie een zoekvraag stelt op internet. Op die manier kan Nathan de klant overtuigen om meer met online kanalen te gaan ondernemen. 

Ken jij Corine? 

Ben jij bekend met een marketingverantwoordelijke binnen een toeristische attractie? Neem dan contact op met Nathan Veenstra van Letterzaken. Uiteraard kun je ook met mij contact opnemen en breng ik jullie graag in contact met elkaar.

Bedenk jij je ineens dat je ook meer met je online vindbaarheid wil doen? Letterzaken staat uiteraard ook daar voor open!

Commentaar

Reacties