Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Voorkom dat je een grijze muis wordt: Profileer je!

voorkom-dat-je-een-grijze-muis-wordt-profileer-je

Als klantmagneet streef je er naar om klanten aan te trekken. Om klanten aan te kunnen trekken moet je jezelf profileren: Je moet gaan staan waarvoor je staat. De beste tip voor iedereen die een klantmagneet wil worden is dan ook: Profileer jezelf!

 

Grijze muis of klantmagneet?

Allereerst moet je de keuze maken of je de grijze muis wil zijn, of je klantmagneet wil zijn. Veel mensen zullen direct geneigd zijn om voor het laatste te gaan. Eerder schreef ik al over of je wilt trekken aan klanten of klanten aan wilt trekken. Maar deze keuze brengt ook gevolgen met zich mee. Want als je klantmagneet wilt zijn moet je je hoofd boven het maaiveld uit steken. En dat betekent dus dat je jezelf moet profileren, en dat kan best eng zijn. Als grijze muis ben je één van de velen.

Is profileren dan vervelend of eng? Een beetje misschien. Maar wanneer je een heldere identiteit hebt, en je staat écht achter je verhaal is het juist leuk om te doen. Je gaat aanhangers en fans krijgen, iets wat je kan helpen om verder te komen.

 

Vertel een helder verhaal!

verhaal-vertellen

Als je jezelf wilt profileren is je identiteit leidend. Je identiteit is het verhaal dat jij aan je volgers verteld. Je wilt mensen bereiken met je verhaal, met datgene wat je drijft. Je verhaal komt voort uit je identiteit. Je identiteit is het DNA van je bedrijf, het unieke van je bedrijf. Wanneer je dat helder hebt uitgeschreven en gemaakt, dan is je profilering niet lastig meer. Zorg er in ieder geval voor dat je weet:

  • Wat je overtuigingen zijn;
  • Wat je drijfveren zijn;
  • Wat je visie en missie zijn;
  • Wat je kernwaarden zijn;
  • Waarvoor je staat.

Wanneer je de bovenstaande 5 punten goed kan beschrijven, dan is je verhaal helder genoeg om te gebruiken!

 

#DTK Durf te kiezen!

In veel sessies geef ik ondernemers de tip #DTK mee, wat staat voor Durf te kiezen. Ik merk namelijk dat ondernemers te vaak twijfelen en daardoor niets doen. Durf te kiezen en ga ervoor! Profileer jezelf en laat overal horen waar jij voor staat! Alleen dan kun je een klantmagneet worden.

 

Profileren met Word een Klantmagneet

Met Word een Klantmagneet help ik ondernemers om klantmagneet te worden, door samen met hen te werken aan hun profilering. Als klantmagneetlid ontvang je komende donderdag de oefeningen om je te helpen bij de profilering van je bedrijf. Wil jezelf ervaren wat ik kan doen voor de profilering van je bedrijf? Plan een gratis groeisessie en we bespreken vrijblijvend stap voor stap hoe jij jezelf kunt profileren!

Commentaar

Reacties