Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Waarom klanten in de rij staan bij Salute in Zwolle

waarom-klanten-in-de-rij-staan-bij-saluteVorig weekend was ik samen met mijn vriendin in Zwolle terwijl een klein lentezonnetje aan de hemel stond. De voorspellingen waren slecht, waardoor het zonnetje als een zomerzon begroet werd. En waar denk je dan aan? Aan ijs! En dan kom je in een ellenlange rij te staan bij Salute in Zwolle. Maar waarom staat juist daar zo’n lange rij?

 

Duidelijke identiteit

Eenmaal in de zaak is heel duidelijk waarom Salute zo populair is. Zij hebben duidelijk voor een identiteit gekozen en voeren dat structureel door. Hun identiteit is op twee pijlers gericht:

 

  1. Ze maken hun eigen ijs vers op locatie met verse ingrediënten;
  2. Ze maken originele soorten ijs die je nergens anders proeft.

 

En ja, dat zie je in de zaak. Achter een wand zie je ijsmakers bezig het ijs aan het bereiden en bij de aanblik van het ijs zie je dat het echt vers is. Je ziet zelfs de stukjes aardbei zitten (Omdat het er zo lekker uitziet maakt het de keuze wel moeilijker ;-)). En originele soorten waren er zeker. Zo kon ik een bolletje Snicker-ijs bestellen, een bolletje bokkenpoten-ijs of een Schwarzwalder Kirsch-ijs, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het idee dat zij met hun ijs hebben proef je echt in de zaak. Alles ziet er vers uit!

 

Dat ene schepje meer

Eenmaal je keuze gemaakt – Ik koos voor een bolletje stroopwafelijs en de Schwarzwalder Kirsch-ijs – zie je nog een reden waarom de rij zo lang is. Waar je normaal vraagt om twee bolletjes ijs krijg je ook twee bolletjes ijs. Hier krijg je net even dat schepje meer van je lievelingsijs. Met een groot ijsje ga je naar buiten, waar je de lange rij buiten verlekkert naar jouw ijsje ziet kijken.

En als je eenmaal dat ijsje hebt geproefd wil je meer. De stukjes stroopwafel smaken heerlijk. Bij de Schwarzwalder Kirsch-ijs krijg je ijs met echte stukjes cake, stukjes kers en stukken chocolade. Het is echt een verrukkelijkheid om het ijsje te mogen opeten. En dat is precies wat zij willen. Ik ben fan!

 

Bekend in de regio!

Door de keuze te maken voor écht vers ijs en originele soorten hoor je veel mensen in de regio praten over Salute. Dit was mijn eerst ervaring met de ijssalon, maar hoe vaak ik al weet je wat voor ijssoort ik laatst heb geproefd heb gehoord is niet op twee handen te tellen. Ik kende Salute al voordat ik er maar één stap binnen de ijssalon had gezet. En dat is wat je als ondernemer graag wilt: Er wordt positief over je gepraat.

Dit verhaal laat duidelijk zien wanneer je kiest voor een identiteit, voor een waardepropositie en dit ook structureel doorzet dat je bekend komt te staan bij de doelgroep. De rij symboliseert de kracht van Salute! Heb jij ook een goed voorbeeld van een bedrijf dat zijn identiteit goed gebruikt? Ik hoor het graag van je!

Commentaar

Reacties