Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Wat je kan leren van knuffelolifant Olli

In de maand waarin Sport & Ondernemen centraal staat is het goed om te kijken naar succesvolle sportmarketingcampagnes. Eén van de meest opzienbare marketingcampagnes van het vorige jaar kwam uit de hoed van ASR, de hoofdsponsor van Feyenoord. Zij gaven namelijk een half jaar lang het hoofdsponsorschap kosteloos aan Diergaarde Blijdorp, de Rotterdamse dierentuin die in financiële problemen zat. Samen met een marketingbureau zetten zij een campagne op omtrent de olifant Olli, die daarmee de Gouden Loekie won.

Activeren en inspelen op gevoel van de fans

Olli werd een ongekend succes, bij het in verkoop gaan van de knuffelolifant stonden er rijen bij Diergaarde Blijdorp. Het sterke karakter van de campagne was het emotioneren en activeren van de fans van Feyenoord. Eén van de boegbeelden van Feyenoord, assistent-trainer en oud-aanvoerder Giovanni van Bronckhorst, werd in de reclame gebruikt met zijn oude vriend de olifant Olli.

Daarmee omarmde de fans Olli als een van hen en werd het een enorme hype. Voor Diergaarde Blijdorp een enorme opsteker, want iedereen ging naar de dierentuin om een Olli te bemachtigen. De knuffel Olli, gekoppeld aan een Facebookpagina, was symbool voor het activeren van de fans.

Hoe ga jij je fans activeren?

Waar Olli het middel van deze campagne was om de fans van Feyenoord te activeren, daar kun jij middelen gaan gebruiken ok jouw fans – de enthousiaste klanten – te activeren. Enthousiaste klanten vertellen graag je waarde door aan andere potentiële klanten. Hoe ga jij ervoor zorgen dat ze geactiveerd worden om dit te doen?

Wil jij meer marketingtips ontvangen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van Word een Klantmagneet!

Commentaar

Reacties