Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Zo maak jij een pakkende slogan!


Er zijn veel slogans, waarschijnlijk ook in jouw markt. Hoe zorg je er dan toch voor dat je opvalt tussen al die bedrijven met je slogan. In de blog ‘10 toppers van slogans! las je al een paar pakkende slogans. In deze blog leg ik je uit hoe je tot een pakkende slogan kunt komen.

 

1. Je identiteit staat centraal

Jouw slogan zegt wat over je bedrijf, over je authentieke zelf! Daarom start ook de zoektocht naar je slogan bij je identiteit. Bepaal wat je slogan moet uitstralen, wat voor gevoel jij jouw grootste klantengroep wil geven! Als je straks een slogan hebt, wat moet het zeker bij de ander oproepen? Dat is de start van je slogan!

 

2. Belofte aan je klant

Vervolgens ga je er dieper op in: Wat is de belofte die je aan je klant maakt als bedrijf? Dat is de kern van je slogan. Bedenk hierbij aan het échte onderscheid dat je maakt ten opzichte van de concurrenten en belangrijker nog: wat zijn de klantvoordelen? Bepaal dus de kern van je slogan door de belofte aan je klant te bepalen. Zet dus zeker de klant centraal, doe niet zoals Blokker.

 

3. Zoek naar variaties in je woorden

Ga vervolgens verder met het bedenken van zoveel mogelijk variaties op je slogan. Pak een groot stuk papier erbij en bedenk zoveel mogelijk variaties door gebruik te maken van de volgende onderdelen:

  • Zet metaforen (beeldspraken) in, bijvoorbeeld: “Het beste onder de zon”
  • Maak gebruik van alliteratie, het beginnen van twee of meer beklemtoonde woorden met dezelfde letter. Bijvoorbeeld: “Heerlijk Helder Heineken”
  • Herhaal woorden of klanken om je slogan kracht bij te zetten, bijvoorbeeld: “Red Band. Als je voor pret bent”
  • Maak gebruik van humor, goede humor is aantrekkelijk, bijvoorbeeld: “We’re full of crêpe!”

Kies na een brainstormronde van al je slogans de 10 beste slogans uit. Zet deze op een apart vel of in een apart document neer.

 

4. Kies jouw ideale slogan

Laat je slogans aan andere lezen, bekijk ze kritisch, zet ze naast je bedrijfsnaam neer en kies de slogan die het beste past bij jouw bedrijf! Door deze stappen te doorlopen zorg je ervoor dat je vanuit je identiteit een pakkende slogan creëert.

 

Heb je moeite met het bepalen van je slogan? Plan een gratis groeisessie en we gaan samen kijken welke slogan het beste bij jouw bedrijf past!

Commentaar

Reacties