Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

4 sterke merken waar jij van kan leren

Merken zijn interessante entiteiten, want iedereen wil een sterk merk hebben. In een eerder blog schreef ik al eens hoe jij een sterk merk kan ontwikkelen. In deze blog krijg je 4 sterke merken waar jij van kan leren.

 

Auping

Betalen per slaapuur, Auping doet het! Het matrassenmerk uit Deventer heeft onlangs hun hele businessmodel omgegooid, zodat ze nu circulair produceren en ondernemen. Ze noemen zichzelf dan nu ook geen matrassenfabrikant meer, maar ze leveren een energieke dag. Het eigendom van het matras blijft van Auping, waardoor zij de grondstoffen voor het matras behouden. Dit kunnen zij dan weer hergebruiken in nieuwe producten.

Dit zorgt gelijk ook voor veel meer klantgerichtheid, doordat ze niet meer focussen op matrassen alleen, maar op het brengen van een energieke dag, hebben zij belangrijke elementen toegevoegd aan hun merk: Slaap en rustadvies. Dat geeft het merk nog eens een extra waarde!

 

Happy Tosti

The Best Social Sandwich, dat is de slogan van Happy Tosti. Vrienden Jasper en Sam hebben met hun eigen concept een heel tof bedrijf opgericht. Ze hebben namelijk een lunchrestaurant geopend om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen! Deze mensen hebben het moeilijk om een geschikte baan te vinden, daarom biedt Happy Tosti die aan hen. Ze willen daarmee samen met de franchisenemers zoveel mogelijk banen creëren voor medewerkers met een arbeidsbeperking. Hoe gaaf is dat?

 

WakaWaka

Het toegang hebben tot licht en stroom betekent toegang hebben tot educatie, communicatie en het verdienen van geld, dat is het uitgangspunt van WakaWaka. Meer dan een miljard mensen op de wereld hebben geen toegang tot deze energie, wat grote gevolgen heeft voor hun sociaaleconomische ontwikkeling.

De oplossing volgens WakaWaka? De Zon, dat is de grootste energiebron ter wereld. Door ervoor te zorgen dat iedereen gebruik kan maken van de zon willen zij deze mensen helpen die geen toegang hebben tot energie. En dat doen ze door producten te ontwikkelen die gebruik maken van de zon! Door een WakaWaka te kopen, help je altijd om zonne-energie toegankelijk te maken voor families in gebieden zonder elektriciteit.

 

Zwitserleven

Wat een merk is Zwitserleven eigenlijk!  Je zult het misschien niet zo snel zeggen, maar wat Zwitserleven voor elkaar heeft gekregen is knap! Ze hebben een product als pensioen – wat toch bekend staat als moeilijk te verkopen – te veranderen in iets begeerlijks. Met het Zwitserleven-gevoel heeft het iets ontwikkelt dat iedereen kent, maar ook iedereen binnen hun doelgroep graag wil bereiken. Deze term staat inmiddels bekend als een onbekommerd en onbezorgd gevoel. Met Zwitserleven krijg je dus na je pensioen een onbekommerd en onbezorgd gevoel, omdat je geen financiële zorgen meer hebt. Echt een merk om van te leren: Niet focussen op het product, maar op de waarde ervan!

Commentaar

Reacties