Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

5 redenen om te werken vanuit je identiteit

Met klantmagneetmarketing ga je aan de slag met het werken vanuit je identiteit. Er zijn steeds meer bedrijven die consistent hun identiteit inzetten om als bedrijf te groeien. Maar waarom is het zo goed om te werken vanuit je identiteit? Dat lees je in deze blog:

 

1.     Met je identiteit kun je jouw onderscheiden

Onderscheiden met je producten en diensten wordt steeds lastiger, steeds meer producten en diensten beginnen op elkaar te lijken. Als bedrijf ben je uniek, je identiteit is dat dus ook. En op basis van je identiteit kun je jouw bedrijf onderscheiden. Door te werken aan jouw identiteit en vanuit je identiteit zorg je voor dat onderscheidend vermogen. Je identiteit zorgt in dat opzicht voor de magneetfunctie: Het trekt klanten aan en stoot klanten af.

 

2.     Je identiteit trekt klanten aan!

En dat laatste is precies wat je wilt: je wilt de juiste klanten aantrekken voor je bedrijf. Klanten die bij jouw bedrijf en merk passen. En klanten die daar niet in geloven of niet bij je passen wil je liever afstoten. Door te werken vanuit je identiteit zorg je er dus voor dat je klanten aantrekt in plaats van aan klanten te trekken. Je wilt niet meer aan koude acquisitie doen, je wilt niet continu leuren om klanten, maar je wilt dat klanten jou bellen.

Door te kiezen voor datgene waar jij voor staat en structureel over te brengen op je klant zorg je voor het aantrekken van klanten.

 

3.     Het zorgt voor een consistente boodschap

Je identiteit is je boodschap. Veel ondernemers vinden het lastig om hun boodschap over te brengen, omdat ze niet precies weten wat ze moeten zeggen op de vraag: Wat doe je precies? Dat klinkt misschien vreemd, maar dat is het op zich niet. Je bent namelijk één van de velen in je marktgebied en om je dan in een scherpe boodschap te onderscheiden is lastig. Doordat jouw identiteit uniek is, heb je ook een unieke boodschap. Deze boodschap is het verhaal dat je gaat vertellen. Iedere keer kun je het vanuit een andere perspectief vertellen, maar het blijft altijd diezelfde kern: Jouw identiteit.

 

4.     Het zorgt voor meer fans

Door te richten op je identiteit zorg je voor meer fans voor je bedrijf. Mensen willen ergens bij horen en doordat jij met je identiteit naar buiten komt, weten zij waar jij voor staat. Wanneer ze enthousiast zijn over jouw identiteit, over dat wat jij wilt gaan bereiken gaan ze dat makkelijker doorvertellen aan andere potentiële enthousiastelingen.

 

5.     Het zorgt voor meer retentie-aankopen!

Als laatste is het werken vanuit je identiteit goed voor retentie-aankopen of zorgt het ervoor dat je klanten langer bij je blijven. Doordat jij werkt vanuit je identiteit passen klanten goed bij je, willen ze je helpen bij het bereiken van je missie en zorg jij ervoor dat ze enthousiast worden. En enthousiaste klanten kopen vaker.

 

Ga aan de slag met de identiteit van je bedrijf, het is de kern van je bedrijf. Meer weten over het ontwikkelen van je identiteit lees je hier.

Commentaar

Reacties