Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

5 stappen om snackcontent te ontwikkelen

Contentmarketing is een van de meest gebruikte vormen van marketing. Een onderdeel van contentmarketing is snackcontent, content die je ‘snacksgewijs’ tot je kunt nemen. Maar hoe ontwikkel je nu snackcontent? In deze blog lees je er meer over.

 

1.     Identiteit vaststellen

Als je vaker blogs van mij leest wordt je hier misschien wel een beetje moe van 😉, maar alles start bij je identiteit. Zorg dat je weet waar jij voor staat en waarom jouw bedrijf bestaansrecht heeft. Hoe je jouw identiteit ontwikkelt lees je in deze blog.

 

2.     Zorg voor je corporate verhaal

Snackcontent vertelt het verhaal van je bedrijf. Maar dan is het wel belangrijk dat je weet welk verhaal je wilt vertellen. Je identiteit is de basis voor je corporate verhaal, die je verder gaat uitwerken door je volledige verhaal te vangen. Een handig middel hiervoor is het storyboard van Creating Heroes, in dit artikel lees je meer over hoe jij je corporate verhaal kan vangen.

 

3.     Ontwikkel thema’s

Wanneer jouw bedrijfsverhaal glad is gestreken ga je een stap verder door thema’s te bedenken die passen bij dit verhaal. Stel je hebt een coachpraktijk die als missie heeft om de menselijkheid weer terug te brengen binnen organisaties, dan ga je op zoek naar thema’s die hier bij passen. Een aantal thema’s die ik kan bedenken zijn:

  • De problemen die de ‘niet menselijke-maat’ opleveren;
  • De identiteit omtrent de menselijke maat;
  • Inspiratie van bedrijven die het wél goed doen;
  • How to’s omtrent de menselijke maat

Probeer zo ook voor jouw bedrijf op zoek te gaan naar thema’s die bij je identiteit passen. Het makkelijkste werkt het als je maximaal 5 thema’s hebt.

 

4.     Bedenk simpele manieren om je thema te vertellen

Vervolgens is het zaak om per thema te bedenken hoe je op een simpele manier het thema kan belichten. Dit zou niet bij ieder thema kunnen, dus ga op zoek naar de manieren om dit te gaan doen. Een aantal voorbeelden van de coachpraktijk van hierboven:

  • Afbeeldingen waarin in korte quotes wordt uitgelegd wat de menselijke maat is;
  • Quotes van inspirerende mensen die over de menselijke maat praten;
  • Afbeeldingen maken waarin mensen een keuze kunnen maken met: Wat heb je liever? Daarin zet je een voorbeeld van niet menselijke maat tegenover wel menselijk maat, mensen kunnen reageren door een emoticon te plaatsen.
  • Korte video’s (30 seconden) met daarin een uitleg hoe je de menselijke maat in het bedrijf toepast.

Op deze manier kun je nog veel meer contentideeën bedenken.

 

5.     Maak snackcontent

De laatste stap is om aan de slag te gaan met het ontwikkelen van de snackcontent. Je gaat afbeeldingen maken (canva.com is daar een handige website voor), je gaat video’s opnemen, etc. Op deze manier maak je veel content die je kunt delen op de verschillende media.

Maak op basis hiervan een contentplanning over waar je de meeste interactie kunt krijgen op de content, wanneer je het plaatst en wie dat gaat doen. Op die manier zorg je ervoor dat je snackcontent in gaat zetten!

 

Succes! 😊

Commentaar

Reacties