Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

5 toffe voorbeelden van snackcontent

Snackcontent is mooie en snelle content om je boodschap over te brengen op je doelgroep. Maar hoe ziet snackcontent er eigenlijk uit? In deze blog lees je 5 toffe voorbeelden.

 

1.     Dilemma op dinsdag

Misschien ken je het wel, de dillema’s die elke dinsdag voorbij komen op Facebook. Dilemma op dinsdag heten ze. Het is een heel simpele manier van content maken, waarbij ik als gebruiker alleen maar kort hoef na te denken en dan mijn antwoord kan geven. Echt een vorm van snackcontent.

 

2.     Infographic

Een infographic is een andere vorm van snackcontent. Het is heel visueel, waardoor het heel erg aantrekt en betrokkenheid genereert. In een infographic kun je op grafische wijze informatie kwijt zodat je met visuals ziet wat je wilt vertellen met deze data.

 

3.     Inhakers

Inhakers zijn altijd tof! Door een gave afbeelding met een twist te maken, scoren veel bedrijven vele hits op sociale media. Hiervoor heb je wel veel creativiteit en tijd (of geld) nodig om dit te kunnen doen. Zoals dit voorbeeld van Maurice van Berkel tijdens de hevige sneeuwstorm van eind vorig jaar. Bezorgdiensten hadden het lastig en vele bezorgden zelfs niet. Met deze inhaker scoorde Maurice van Berkel.

4.     Helden zijn

De Creating Heroes – waar Word een Klantmagneet vanaf begin dit jaar ook onderdeel van is – laten middels afbeeldingen zien wat voor hun heldenbedrijven zijn. Dat doen ze op de wijze van ‘liefde is..’. Een heel simpel voorbeeld van snackcontent, wat ook heel simpel te maken is.

5.     NOS in 60 seconden

Korte video’s zijn altijd goede content, vooral op Facebook. Doordat video’s automatisch beginnen te spelen in Facebook hebben ze al een grote attentiewaarde. Op Facebook bekijken gebruikers de content maar kort. Dus heeft NOS het nieuws in 60 seconden gestopt, waardoor de kijker snel bij is wat betreft het nieuws. Een gave manier van snackcontent!

Commentaar

Reacties