Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Gebruik jij al smiley’s in je content 😊?

Smiley’s zijn steeds meer mainstream aan het worden in de zakelijke communicatie. Waar het eerder vooral in goed gezelschap werd gebruikt, zijn er steeds meer bedrijven die het toepassen. En dat is met een reden.

 

Waarom smiley’s gebruiken?

En die reden is dat het goed werkt! Het gebruikmaken van smiley’s (ook wel emoji’s genoemd) zorgt voor veel meer betrokkenheid. Op twitter krijg je bijvoorbeeld 25 % meer betrokkenheid en op Facebook is het nog meer: Berichten met smiley’s in hun bericht krijgen 57 % meer likes, 33 % meer commentaren en worden 33 % vaker gedeeld. Vind je deze cijfers nu interessant, via Hubspot kun je er nog veel meer vinden.

Smiley’s zorgen dus voor veel meer betrokkenheid en op zich is dit natuurlijk ook logisch. Ten eerste denken veel mensen in plaatjes. Plaatjes blijven beter hangen en zorgen ervoor dat je een bericht direct een bepaald gevoel meegeeft. Dat werkt veel beter dan alleen tekst. Daarbij valt het gewoon op wanneer je door een tijdlijn scrolt.

Vooral voor ons Nederlanders werkt het goed, omdat wij heel goed zijn in sarcasme, door in berichten emoji’s te gebruiken, kunnen we aan een plat stuk tekst toch sarcasme toevoegen. En wij Nederlanders houden van sarcasme 😉.

 

Smiley’s in je zoekresultaten

Daarnaast is ook Google er dol op. Zo getuigd het feit dat ze smiley’s opnemen in hun zoekresultaten. Bekijk onderstaande afbeelding maar eens. Wanneer ik een gemiddelde zoekopdracht invul, dan krijg je deze resultaten te zien. Welke artikelen vallen jou direct op? Die met die emoji’s he? Dat is precies wat het gebruikmaken ervan zo sterk maakt!

 

Ga zelf aan de slag met smiley’s

Smiley’s zijn een goed middel om meer betrokkenheid te creëren op sociale media en met je content. Ga dus zelf ook aan de slag met het gebruik maken van emoji’s. Maar pas wel op dat het niet een grote speeltuin van emoji’s wordt. Houd het gebruik van smiley’s wel binnen de lijnen, wanneer het teveel is neemt niemand je meer serieus!

Succes! 😊

Commentaar

Reacties