Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Waarom jij aangetrokken wordt door deze 5 bedrijven

Waarschijnlijk ken je veel van deze bedrijven die in deze blog worden benoemd wel. Er zijn veel klanten die worden aangetrokken worden door deze merken. Maar waarom is dat? Wat maakt het nu dat je wordt aangetrokken door deze bedrijven? In deze blog vertel ik er meer over:

 

Coolblue

Er zijn maar weinig Nederlanders die Coolblue niet kent. Het merk is in de laatste jaren erg snel gegroeid. Dat komt door hun missie: Het voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgerichtheid. Deze missie stralen ze in alles uit, alle keuzes die ze maken hangen samen met deze missie. Het mooiste vind ik persoonlijk wel hun algemene voorwaarden, waarin ze een artikel hebben staan waarin letterlijk staat: ‘Wij doen niet zo moeilijk’.

 

 

Kortom de missie en de leuke communicatie die hieruit volgt zorgt dat heel veel mensen worden aangetrokken tot het merk Coolblue.

 

Tony’s Chocolonely

Bijna iedereen kent Tony’s Chocolonely, het chocoladebedrijf met de gekke smaken. Veel mensen kennen ze dan ook van hun klassieker Karamal-Zeezout. Maar dat is niet het enige wat het bedrijf aantrekkingskracht geeft, het is de combinatie tussen product en de missie die zij nastreven: 100 % slaafvrije chocoladewereld. Die missie brengt het merk veel fans die ze willen helpen om deze missie te bereiken.

 

Heineken

Als je bier en Nederland zegt, zeggen buitenlanders altijd Heineken. Heineken heeft een sterke identiteit, echt een merk opgebouwd omtrent dat ene drankje: bier. Het verhaal is consistent, het verhaal is goed en goed over nagedacht. Alle pijlers in het merk worden goed doorgevoerd in hun combinatie, met als belangrijkste uiting hun ‘inhakers’ die goed scoren.

TOMS

Dit is misschien een merk die niet iedere Nederlander wat zou zeggen, maar veel mensen die het merk kennen zijn enthousiast en voelen zich ertoe aangetrokken. Blake Mycoskie is de oprichter en heeft vanaf dag 1 één verhaal: Wanneer je een paar schoenen koopt, dan krijgt een kind in een land waar ze geen schoenen kunnen betalen er ook één. Door TOMS wordt dit One for One genoemd.

Een aantal jaren verder verkoopt TOMS niet alleen maar schoenen meer, maar ook tassen en brillen, maar allemaal met het zelfde verhaal: One for One.

 

Efteling

De Efteling is misschien wel het paradepaardje van Nederland. Het avonturen- en attractiepark is door bijna iedere Nederlander weleens bezocht, maar wat maakt het zo bijzonder? Hun missie alle gasten een dag vol betovering geven is doorgevoerd in alle haarpunten van de organisatie. Iedere medewerker van het park is onderdeel van één en hetzelfde verhaal, het verhaal van Efteling. Of iemand nu een mecanicien is of friet verkoopt, ze zijn allemaal even belangrijk voor het verhaal van het park. En dat verhaal, dat gevoel willen we allemaal hebben én ervaren. Lees meer over het verhaal in de blog ‘Waarom iedereen van de Efteling houdt!’

Commentaar

Reacties