Hoe kom ik aan meer klanten?

Heb jij als zelfstandig ondernemer moeite om rond te komen van je eigen bedrijf? Ligt de vraag 'Hoe kom ik aan klanten' continu op je lip? Kom langs voor een gratis groeisessie in Apeldoorn en maak gebruik van klantmagneetmarketing.

Plan je gratis groeisessie*

Waarom het aantrekken van klanten werkt..

Met Word een Klantmagneet sta ik voor klantmagneetmarketing: Door middel van het aantrekken van klanten groeien in omzet en klantenthousiasme. Maar waarom werkt dit nu eigenlijk? In deze blog lees je er meer over.

 

Je werkt vanuit je identiteit, dat onderscheidt je van de rest!

De wereld is erg snel, er veranderd bijna dagelijks wat in de miljarden mogelijkheden die er al zijn. Je bestaande producten en diensten kunnen vandaag nieuw zijn, maar morgen alweer zijn achterhaald. Producten kunnen dus verouderen, maar je identiteit is en blijft je rotsvaste overtuiging. Als mens ben je uniek en dus als merk ook. Die identiteit – waar klantmagneetmarketing op drijft – is het allerbelangrijkste in je organisatie, het is jouw onderscheidend vermogen. Daarmee kun je jouw denkbeeld overbrengen op anderen, het onderscheidt je van je concurrenten.

Met andere woorden: Onderscheiden doe je op je ‘Waarom’ en niet op het ‘Hoe’ of ‘Wat’.

 

Iedereen wil ergens bij horen, jouw klant ook

Een tweede reden waarom veel bedrijven focussen op het aantrekken van klanten is omdat iedereen ergens bij wil horen. Denk maar na: Iedereen wil een groep hebben waar zij zich bij horen, dus jouw klant ook. Door een tof en goed verhaal te hebben, dan zijn zij trots om bij jou horen. Denk maar aan merken als Tony’s Chocolonely en Dopper, iedereen wil ermee gezien worden en wil bij hun verhaal horen!

 

De klant krijgt een keuze en kiest voor jou!

Veel bedrijven zijn nog continu bezig met irriteren van hun klanten. Dat klinkt raar, maar door mensen te bellen wanneer ze het niet uitkomt, door irritante reclames de ether in te sturen zorgen ze voor een grote irritatie bij klanten. Door te denken vanuit het aantrekken van klanten dan draai je het om: Je gaat je klanten inspireren met je verhaal, voor de identiteit die je hebt. Daarmee geef je jouw klant een bewuste keuze, jij kiest namelijk voor jouw verhaal. En doordat jij je klant een keuze geeft, kiest de klant ook voor jou, omdat ze bij jou willen horen! Daarmee krijg je de juiste klanten, klanten die bij jouw identiteit passen.

 

Eerst is het investeren, daarna is het oogsten

Een voordeel en een nadeel van het aantrekken van klanten is dat je eerst moet investeren en daarna is het oogsten. Het nadeel is dat het niet vandaag op morgen resultaat oplevert, het is een lange termijn strategie. Het voordeel daarmee is wel dat je op lange termijn kan oogsten, wanneer het eenmaal loopt, dan kun je er structureel van genieten. Een enorm voordeel wat mij betreft!

 

De kans op doorverwijzingen is groter

De laatste reden om aan de slag te gaan met het aantrekken van klanten is dat je de kans op doorverwijzingen verhoogt. Doordat jij met een verhaal naar buiten komt en dat continu deelt, zorg je ervoor dat je klanten enthousiast over je worden. Dat enthousiasme wordt graag gedeeld met andere klanten, waardoor jij steeds sneller gaat groeien.

Commentaar

Reacties